Senest opdateret: Maj 2020

 

1. INDLEDNING

Denne fortrolighedspolitik (”Fortrolighedspolitikken”) indeholder detaljerede oplysninger om, hvordan Eden Springs Denmark A/S ("EDEN") bruger og beskytter dine personlige oplysninger, når du browser på vores websted www.edensprings.dk (”Webstedet”), samt dine rettigheder i denne henseende.

 

Denne Fortrolighedspolitik gælder for behandling af personoplysninger, som vi får fra dig, eller som vi indsamler, når du besøger vores Websted, f.eks. hvis du surfer rundt, køber vores produkter eller tjenesteydelser, beder om oplysninger fra os, kontakter os, indsender en ansøgning eller gør brug af de funktionaliteter og tjenesteydelser, der er tilgængelige på Webstedet.

 

EDEN respekterer din ret til privatlivets fred og overholder den gældende lovgivning om beskyttelse af personoplysninger, herunder den nye generelle forordning om databeskyttelse (EU) 2016/679 fra Europa-Parlamentet og Rådet af 27. april 2016 (“GDPR”) om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger, og om ophævelse af direktiv 95/46/EC, der gælder fra den 25. maj 2018 samt andre regler, der kan udvikle eller supplere det i fremtiden .

 

Vi anbefaler, at du omhyggeligt gennemgår vores Fortrolighedspolitik for at sikre, at du forstår, hvordan dine personlige data bliver brugt, når du browser på Webstedet.

 

2. HVEM ER ANSVARLIG FOR BEHANDLINGEN AF DINE DATA?

Den dataansvarlige er den juridiske person, der afgør til hvilket formål og hvordan, personoplysningerne behandles. Med andre ord, det er den ansvarlige, der afgør, hvordan og til hvilket formål personoplysninger behandles.

 

I denne Fortrolighedspolitik, er det EDEN, der er den dataansvarlige: Eden Springs Denmark A/S med registreret adresse på Jernholmen 39, 2650 Hvidovre, Danmark, cvr.nr.: 81852928.

 

3. HVEM KAN DU KONTAKTE HOS EDEN ANGÅENDE BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER?

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at modtage mere information om behandling eller beskyttelse af dine personlige data, kan du kontakte os via en af ​​følgende:

 

Dataansvarlig: Eden Springs Denmark A/S

Postadresse: Jernholmen 39, 2650 Hvidovre, Danmark.

Telefonnr.: [80304040]

 

Du kan også kontakte os på e-mail: E-mail: info@edensprings.dk

 

4. HVAD ER PERSONLIGE DATA?

Personlige data er oplysninger, der er relateret til en identificeret eller identificerbar fysisk person.

 

5. HVILKE PERSONLIGE DATA BEHANDLES AF EDEN?

EDEN indsamler og behandler følgende personoplysninger til de formål, der er beskrevet i denne Fortrolighedspolitik:

 

  1. Identificerbar data: navn, efternavn, identifikationsdokument (skatteidentifikationsnummer eller -kode, identifikationsnummer for udlændinge, pasnummer eller opholdstilladelse).

 

  1. Kontaktoplysninger: postadresse, e-mailadresse, fastnetstelefonnummer, mobiltelefonnummer.

 

  1. Transaktionsdata: oplysninger om køb, ordrer, kontrakter, fakturering og opkrævning, betalingsmetoder, bankoplysninger, betalingskortoplysninger (kreditkort eller debitkort), leveringsinstruktioner (kun hvis du har valgt at afgive leveringsinstruktioner) og andre data, der er relateret til dine transaktioner hos os.

 

d)           Elektronisk data: IP-adresse, enhedstype og -id, browsertype og sprog, domæne hvorigennem Webstedet er tilgået, browsing-oplysninger, webstedsaktivitet.

 

EDEN indsamler ikke forsætligt oplysninger om mindreårige, undtagen med udtrykkeligt samtykke fra deres forældre eller værger. Du garanterer, at du er over 16 år.  Hvis du ved eller har mistanke om, at EDEN har personoplysninger om mindreårige, bedes du kontakte os via en af ​​de kanaler, der er angivet i afsnit 3 i denne Fortrolighedspolitik HVEM KAN DU KONTAKTE HOS EDEN ANGÅENDE BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER?, så disse oplysninger kan blive fjernet.

6. INDSAMLING OG ERHVERVELSE AF PERSONLIGE DATA

 

EDEN indsamler og behandler personlige data, som du frivilligt giver til os, når du besøger vores Websted, særlig når du:

 

    • anmoder om oplysninger om eller tilbud på vores produkter eller tjenesteydelser;
    • tilmelder dig vores nyhedsbrev;
    • registrerer dig i vores Customer Zone eller fornyer din adgang til vores Customer Zone;
    • tjekker tilgængelighed af tjenesteydelser i dit hjem eller på din lokation;
    • køber og betaler EDEN-produkter eller -tjenesteydelser:
    • hvis du har samtykket hertil, afgiver betalingskortoplysninger der gemmes til brug for fremtidige transaktioner
    • anmoder om teknisk assistance eller assistance i forbindelse med en af EDEN’s tjenesteydelser;
    • sender os dit CV for at blive en del af vores rekrutteringsproces.

 

Du er kun forpligtet til at give personlige oplysninger, der er nødvendige for, at EDEN kan udføre tjenesteydelser for dig, eller for at du kan bruge de Webstedsfunktionaliteter, som du har anmodet om.

 

For eksempel, hvis du ønsker at modtage EDEN’s nyhedsbrev, er det nødvendigt, at du giver os din e-mailadresse. Hvis du anmoder om oplysninger fra os eller vil have os til at kontakte dig, skal du give os de nødvendige kontaktoplysninger til netop det formål. Hvis du ønsker at købe et produkt eller en tjenesteydelse, som EDEN stiller til rådighed på sit Websted, et det nødvendigt, at du afgiver al den påkrævede information på ordresiden. . Du vil dog ikke være forpligtet til at sætte kryds i de frivillige afkrydsningsfelter vedrørende samtykke til markedsføring eller opbevaring af betalingskortoplysninger. . Hvis du ikke giver os de påkrævede personlige data, vil det ikke være muligt for os at levere varer eller tjenesteydelser til dig.  

 

 

Hvis ikke alle de påkrævede oplysninger fremgår, eller hvis vi modtager et usædvanligt eller forkert svar, vil vi ikke være i stand til at behandle din anmodning eller give dig den tilsvarende tjenesteydelse eller funktionalitet. 

 

Under alle omstændigheder garanterer og hæfter du for rigtigheden, nøjagtigheden, gyldigheden og ægtheden af ​​de personlige data, og du forpligter dig til at holde dem opdateret.

 

Det er ikke nødvendigt at give os personlige data for at kunne kigge rundt på vores Websted. Men når du besøger vores Websted, indsamler EDEN følgende oplysninger automatisk via cookies, afhængigt af din browsers specifikke indstillinger:  IP-adresse, enhedstype og -id, browsertype og sprog, domæne hvorigennem Webstedet er tilgået, browsing-oplysninger, webstedsaktivitet. For flere oplysninger kan du læse vores Cookie-politik .

 

7. HVAD BRUGER VI DINE PERSONLIGE DATA TIL?  FORMÅL OG RETSGRUNDLAG FOR DATABEHANDLING

 

Generelt bliver de personlige oplysninger, du giver os, og som vi får fra dig, brugt til at behandle dine anmodninger og transaktioner, til at give dig service af høj kvalitet og til at informere dig om muligheder, vi mener kan interessere dig.

 

Nedenfor er de specifikke formål, som vi behandler dine personlige oplysninger til:

 

  1. For at give dig de oplysninger, du anmoder om, herunder produkt- og tjenesteydelsestilbud. I dette tilfælde er dit samtykke det juridiske grundlag for at behandle dine data.

 

  1. For at sende dig vores nyhedsbrev med information, tilbud, kampagner og nyheder på og om produkter og tjenesteydelser fra Eden Group og produkter og tjenesteydelser fra tredjepart, der markedsføres og distribueres af EDEN. I dette tilfælde er dit samtykke det juridiske grundlag for at behandle dine data.

 

  1. For at tjekke tilgængelig af tjenesteydelser i dit eller på din lokation. I dette tilfælde er det at tage nødvendige skridt, på din anmodning, forud for indgåelsen af ​​en kontrakt, det juridiske grundlag for behandling af dine data.

 

  1. For at registrere dig som kunde, behandle dine transaktioner, styre kontraktforhold med dig, give dig adgang til det private kundeområde, sende dig relevant information om produkter og tjenesteydelser, meddelelser om levering, vedligeholdelse, fakturering, kollektioner og betalinger, behandle transaktioner og betalingsmetoder samt enhver anden kommunikation om tjenesteydelser eller kommunikation, der er relateret til din kontaktperson og transaktioner, styring af loyalitetsprogrammer, rabatter og tilbud, udføre tilfredshedsundersøgelser eller undersøgelser i relation til produkter og tjenesteydelser, der markedsføres og distribueres af EDEN. I dette tilfælde er det juridiske grundlag for behandling af dine data, hvis du er privatkunde, udførelsen af ​​produktsalgskontrakten eller tjenesteydelseskontrakten med EDEN; og, hvis du er erhvervskunde, vores legitime interesse i at indgå og levere vores tjenesteydelser til virksomheden, hvor du er ansat eller leverer tjenesteydelser til.

 

  1. For at oprette en konto, der giver dig adgang til Customer Zone, til at forny adgang til Customer Zone og giver dig adgang til den information og de tjenesteydelser, der er tilgængelige deri: information om din kundekonto, fakturering og betalinger, ordrer, information om produkter og tjenesteydelser, der markedsføres og distribueres af EDEN, styring af loyalitetsprogrammer, rabatter og tilbud. I dette tilfælde er det juridiske grundlag for behandling af dine data, hvis du er privatkunde, udfærdigelsen af ​​produktsalgsaftalen eller tjenesteydelseskontrakten med EDEN; og, hvis du er erhvervskunde, vores legitime interesse i at indgå og levere vores tjenesteydelser til virksomheden, hvor du er ansat eller leverer tjenesteydelser til.

 

  1. Til at svare på anmodninger om teknisk support eller support i relation til EDEN’s tjenesteydelser. I dette tilfælde er dit samtykke og opfyldelsen af kontrakten med dig det juridiske grundlag for at behandle dine data.

 

  1. For at gemme dine data og din kontakt i forbindelse med rekruttering og udvælgelsesprocessen hos EDEN, og til at styre din deltagelse i denne proces. I dette tilfælde er dit samtykke det juridiske grundlag for at behandle dine data.

 

  1. Hvis du giver dit samtykke til at sende dig markedsføringskommunikation om vores produkter og tjenesteydelser, og om produkter og tjenesteydelser fra tredjepart, der markedsføres og distribueres af EDEN, vores udgivelser, meningsmålinger, salgsfremmende og reklameoplysninger, kuponer, tilbud (inklusive tilpassede tilbud) og anbefalinger af vores produkter og tjenesteydelser og af produkter og tjenesteydelser fra tredjepart, der er markedsført og distribueret af EDEN, efter dine interesser og baseret på en profil, som er udviklet af os, via telefon, post, e-mail, SMS og MMS. I dette tilfælde er dit samtykke det juridiske grundlag for at behandle dine data.

 

  1. For at garantere Webstedets og oplysningernes sikkerhed. I dette tilfælde er det juridiske grundlag for at behandle dine data, den legitime interesse i at yde et sikkert miljø og forebyggelse af skader på EDEN’s systemer og på brugernes oplysninger samt uautoriseret adgang til og misbrug af EDEN’s systemer og brugernes oplysninger.

 

  1. Til interne administrationsformål: planlægning, ressourceallokering, udvikling af politikker, kvalitetsforbedring, strategisk analyse, udvikling af markedsføring og reklame, overvågning, revision, overholdelse af juridiske forpligtelser og eventuelt tilpasning af juridiske foranstaltninger, , evaluering og rapportering. I dette tilfælde er det juridiske grundlag for behandling af dine data. vores legitime interesse i at forstå og analysere udviklingen af ​​vores forretning, forbedre vores produkter og tjenesteydelser og udforske måder at udvikle og forbedre vores forretning på.

 

  1. Hvad angår brugen af og formålet med cookies kan du se vores Cookie-politik.  I dette tilfælde er dit samtykke det juridiske grundlag for at behandle dine data.

 

Når grundlaget for databehandling er samtykke, kan du trække det tilbage på et hvilket som helst tidspunkt ved at sende en meddelelse til GDPR.Inquiries@edensprings.com, med dit navn og adresse til kommunikations- og kontrolforanstaltninger, og give de nødvendige oplysninger til behandling af din anmodning. Du kan altid kontakte os igennem en af de kanaler, der er angivet i afsnit 3 i denne Fortrolighedspolitik: HVEM KAN DU KONTAKTE HOS EDEN ANGÅENDE BESKYTTELSE AF DINE PERSONLIGE DATA?

 

Husk på, at det ikke afgørende for vores forhold til dig at modtage markedsføringsoplysninger. Hvis du foretrækker ikke at modtage markedsføringsmateriale, kan du informere os til enhver tid igennem de kanaler, der er angivet, eller du kan afmelde dig på linket til netop dette formål i de markedsføringsmails, som du modtager på e-mail eller igennem procedurerne til dette formål.

 

Hvis du køber varer eller tjenesteydelser på Webstedet, vil vi kun gemme dine betalingskortoplysninger til brug for fremtidige transaktioner, hvis du har samtykket hertil ved at sætte kryds i de frivillige afkrydsningsfelter. Hvis du har samtykket til, at Eden opbevarer dine betalingskortoplysninger til brug for fremtidige transaktioner, kan du til enhver tid tilbagekalde dette samtykke (ved at anvende de kontaktinformationer, der er angivet i afsnit 3 i denne fortrolighedspolitik HVEM KAN DU KONTAKTE HOS EDEN ANGÅENDE BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER?)I hvilket omfang er beslutningstagning automatisk?

 

EDEN bruger ikke fuldstændigt automatiserede beslutningsprocesser til at engagere sig i, udvikle eller afslutte et kontraktligt forhold med dig. Hvis vi bruger disse processer i særlige tilfælde, informerer vi dig, fortæller dig dine rettigheder i denne henseende, og overholder vores juridiske forpligtelser i henhold til gældende regler.

 

Bruger I profilering?

 

Vi udvikler muligvis en ”reklameprofil” baseret på oplysningerne med det formål at kunne tilbyde dig produkter og/eller tjenesteydelser i overensstemmelse med dine interesser og til at forbedre din brugeroplevelse. Men automatiserede beslutninger tages ikke på baggrund af denne profil.

 

8. HVEM DELER I MINE PERSONLIGE DATA MED?

 

Vi bruger kun overførsel eller deler personlige oplysninger med tredjeparter i overensstemmelse med principperne i denne Fortrolighedspolitiks vilkår. EDEN sælger eller udlejer ikke dine personlige data til tredjepart, og videregiver kun personoplysninger til personer eller enheder, hvis vi får dit samtykke hertil eller i henhold til eller i overensstemmelse med gældende lovgivning, når samtykke ikke er nødvendig for en specifik overførsel.

 

Vi deler eller giver tredjeparter adgang til dine personlige data, når det er nødvendigt for at nå et af de mål, der er beskrevet nedenfor og i overensstemmelse med gældende lovgivning:

 

a. Vores leverandører. EDEN skal videregive eller tillade adgang til dine personlige data til virksomheder, der leverer ydelser til os i henhold til en kontrakt, når det er nødvendigt for at nå et af de formål, der nævnes i §7 i denne Fortrolighedspolitik HVAD BRUGER VI DINE PERSONLIGE DATA TIL? - FORMÅL OG RETSGRUNDLAG FOR BEHANDLING : IT og webplatformstjenesteydelser, styring af ordrer og forsendelse, betalingsbehandling, e-maildistribution, call-centre, webpositionstjenester, markedsføring, markedsanalyse og organisering af reklamekampagner. Hvis nogen af ​​disse udbydere har brug for at få adgang til dine personlige data, bruger de dem kun til at udføre en tjenesteydelse for os og i henhold til vore anvisninger. Vi kræver også, at de holder dem fortrolige og opbevare dem sikkert, og til at de leverer dem tilbage eller ødelægger dem, når de ikke længere skal bruge dem. Nogle af disse leverandører er placeret i udlandet, så disse overførsler kan indebære en international overførsel af dine personlige data som beskrevet i afsnit 8.d.

 

b. Juridiske forpligtelser: EDEN kan videregive dine personlige data, når videregivelsen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse, herunder overførsel til kompetente myndigheder, dommere og domstole. Dette omfatter overholdelse af anmodninger fra myndigheder om forebyggelse af hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme.

 

c. Eden-koncernselskaber: EDEN tillader adgang til dine personlige oplysninger til Eden-koncernselskaber til de formål, der er beskrevet i afsnit 7) i denne Fortrolighedspolitik HVAD BRUGER VI DINE PERSONLIGE DATA TIL?  FORMÅL OG RETSGRUNDLAG FOR BEHANDLING, eller når det er nødvendigt for at gøre et retskrav gældende eller fastlægge eller forsvare et retskrav, eller af lovmæssig forpligtelse. EDEN tillader adgang til dine personlige data til virksomheder, der tilhører Eden-koncernen, og som leverer tjenesteydelser til os og fungerer som databehandler. Eden-koncernselskaber er både beliggende inden for og uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), så disse overførsler kan indebære en international overførsel af dine personlige data, som beskrevet i afsnit 8.d) For yderligere oplysninger om Eden-koncernen og dens struktur, se https://www.edensprings.com/about-us/.

 

d. International dataoverførsel. Dine data kan videregives til andre selskaber i Eden-koncernen og til databehandlere i og uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). I nogle tilfælde giver lovene i landende uden for EØS ikke den samme grad af beskyttelse af dine personlige data, som dem i EØS. Beslutningen om at overføre dine personlige data ud af EØS tages på baggrund af tilstrækkelighedsbeslutninger eller standardkontraktbestemmelser vedtaget af Europa-kommissionen.

 

9. HVAD GØR VI FOR AT SIKRE DINE PERSONLIGE DATA?

 

EDEN tager de fornødne tekniske og organisatoriske foranstaltninger i overensstemmelse med gældende regler for at beskytte dine personlige data mod misbrug, ødelæggelse, tab, utilsigtede eller uretmæssige ændringer, videregivelse eller uautoriseret adgang, herunder de nødvendige foranstaltninger til at håndtere eventuelle formodede brud på datasikkerheden.

 

Webstedet har et login-system med brugernavn og adgangskode, hvorigennem kun autoriserede brugere kan få adgang til det private Customer Zone-område. EDEN må ikke på noget tidspunkt bruge disse oplysninger til anden brug end vedligeholdelse af den nævnte Customer Zone, til at administrere forretningsforholdet til dig samt til at tilbyde tjenesteydelser, der er til rådighed i Customer Zone. 

 

Du samtykker til at gemme og bruge brugernavnet med den fornødne omhu og påpasselighed. Brugen af adgangskoden er personlig og kan ikke overdrages. Videregivelse af adgangskoden til en tredjepart er ikke tilladt, heller ikke midlertidigt. I den forbindelse skal du tage de nødvendige foranstaltninger for at beskytte din adgangskode og forhindre, at den bruges af en tredjepart. Derfor er du alene ansvarlig for brugen af ​​din adgangskode og EDEN er ikke ansvarlig over for tab eller skade i forbindelse med misbrug af din adgangskode.

 

Hvis du bliver opmærksom på eller har mistanke om, at din adgangskode bliver brugt af  en tredjepart eller at personoplysninger måske misbruges eller tilgås uden tilladelse, bedes du underrette os så hurtigt som muligt igennem en af ​​de kanaler, der er angivet i afsnit 3 i denne FortrolighedspolitikHVEM KAN DU KONTAKTE HOS EDEN ANGÅENDE BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER?  

 

 

10. HVOR LÆNGE BEHOLDER VI DINE DATA?

 

EDEN beholder dine personlige data i det nødvendige tidsrum for at opfylde de formål, hvortil de indsamles, eller indtil du gør brug af din ret til at anmode om sletning, eller når du trækker dit samtykke tilbage.

 

Dataene slettes efterfølgende, medmindre andet kræves eller tillades af gældende lov (for eksempel til et retskrav fastslås, gøres gældende eller forsvares). I sådanne tilfældes beholdes de, så længe det påkræves, før de slettes.

 

Vi anvender følgende kriterier for at fastsætte en passende opbevaringsperiode af dine data:

 

  1. Vi beholder de data, der er nødvendige for at give dig de oplysninger, du anmoder om, herunder produkttilbud og tilbud på tjenesteydelse, i den nødvendige tidsperiode for at kunne behandle disse anmodninger. Dette gøres i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  2. Vi beholder de data, der er nødvendige for at sende dig nyhedsbreve, indtil du trækker dit samtykke tilbage eller informerer os om, at du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve. Dette gøres i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  3. Vi beholder de data, der er nødvendige for at registrere dig i vores Customer Zone i den periode, som vilkårene i din kontrakt med EDEN kræver det og i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen, medmindre du afmelder dig fra det private område.
  4. Vi beholder de data, der er nødvendige for at tjekke tilgængelighed af tjenesteydelser i dit hjem eller på din lokation, så længe det er nødvendigt til netop disse formål og i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  5. Data relateret til købet af EDEN-produkter og -tjenesteydelser, inden for rammerne af et kontraktforhold, opbevares i kontraktens løbetid, eller i den tid, det er nødvendigt for at kunne udøve rettighederne og overholde forpligtelserne i kontrakten med EDEN, i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  6. Vi beholder de nødvendige data, der skal til for at kunne håndtere dine anmodninger om teknisk support eller data relateret til EDEN-produkter og -tjenesteydelser,  i den tid det tager at håndtere og behandle sådanne anmodninger i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  7. Når du samtykker til modtagelse af markedsføringsmateriale, gemmes dine data, indtil du trækker dit samtykke tilbage eller informerer os om, at du ikke længere ønsker at modtage dette, i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  8. De data, der sendes med henblik på at deltage i rekrutterings-/medarbejderudvælgelsesprocesser, gemmes generelt i 3 år og i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelses- og forældelsesfristperioder, der er fastlagt i lovgivningen.
  9. Når cookies gemmes på din enhed, skal dataene lagres i overensstemmelse med de gældende lovkrav og henstillinger fra de kompetente myndigheder.

 

 

11. HVAD ER DINE RETTIGHEDER I HENHOLD TIL BEHANDLING AF DINE PERSONLIGE DATA?

 

Du har specifikke rettigheder med hensyn til indsamling og behandling af dine personlige data, i overensstemmelse med gældende lovgivning.

 

Disse rettigheder er, som følger:

 

  1. Retten til oplysning: Du har ret til at blive oplyst om brugen og behandlingen af dine personlige data på en klar, tydelig, forståelig og let tilgængelig måde, beskrevet i et præcist og simpelt sprog.

 

  1. Retten til adgang: Du har til enhver tid ret til at anmode os om at bekræfte, at hvis vi behandler dine personlige data, giver vi dig adgang til disse data og til oplysninger om, hvordan de behandles og til at få en kopi af dem. Det er gratis at få en kopi af dine personlige data. Men anmodninger om flere kopier kan komme til at koste et beskedent beløb til at dække administrative omkostninger. Vi kan anmode dig om at bevise din identitet, og vi kan kræve flere oplysninger fra dig for at kunne behandle din anmodning.

 

  1. Retten til berigtigelse: Du har ret til at anmode om berigtigelse af ukorrekte, forældede eller ufuldstændige personlige data. Du kan også anmode om, at enhver personlig data, som er ufuldstændig, bliver fuldstændiggjort, ved at give os de supplerende oplysninger.

 

  1. Retten til sletning: Du har ret til at anmode om sletning af dine personlige data, blandt andet når dine data ikke længere er nødvendige til de formål, de blev indsamlet eller behandlet til. EDEN kan dog fortsat beholde din data et sikkert sted, hvis det er påkrævet i henhold til gældende lov.

 

  1. Retten til begrænsning af behandling: Du har ret til at anmode om, at vi begrænser behandlingen af ​​dine personlige data, hvilket betyder, at vi fortsat kan gemme dem, men vi kan ikke behandle dem, hvis en af ​​følgende betingelser er opfyldt

 

- hvis du bestrider rigtigheden af ​​oplysningerne, i en periode, der giver os mulighed for at kontrollere rigtigheden af ​​disse data;

- behandlingen er ulovlig, og du er imod sletning af dataene og anmoder om begrænsning af deres anvendelse i stedet for;

- EDEN har ikke længere brug for disse data, med henblik på behandling, men du har brug for dem til et retskrav, der skal fastslås, gøres gældende eller forsvares.

- Du har gjort indsigelse mod behandlingen og afventer bekræftelse på, om EDEN’s legitime grunde tilsidesætter dine.

 

  1. Retten til at data kan overføres: Du har ret til at få overført dine data til en anden dataansvarlig i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Denne ret anvendes, når behandlingen af ​​dine personlige data er baseret på samtykke eller på udførelsen af ​​en kontrakt, og når behandlingen er automatisk.

 

  1. Retten til at gøre indsigelse: Denne ret giver mulighed for at gøre indsigelse mod behandlingen af ​​dine personlige data, herunder profilering. Vi behandler ikke længere dine data, medmindre vi påviser vægtige legitime grunde til behandlingen eller til et retskrav, der skal fastslås, gøres gældende eller forsvares.

 

  1. Retten til at tilbagetrække samtykke: I de tilfælde, hvor vi har fået dit samtykke til at behandle dine personoplysninger i forbindelse med visse aktiviteter (for eksempel med det formål at sende dig markedsføringsmateriale), kan du trække det tilbage på et hvilket som helst tidspunkt.

 

  1. Retten til at indgive klage til en tilsynsmyndighed: Du har ret til at indgive en klage til det Datatilsynet, som du kan kontakte ved brug af informationerne her:  www.datatilsynet.dk.

 

Du kan udøve din ret ved at sende en meddelelse til GDPR.Inquiries@edensprings.com med dit navn og adresse til kommunikations- og kontrolforanstaltninger, og give os de nødvendige oplysninger til at behandle din anmodning.

 

Hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage om at modtage markedsføringsmateriale, kan du til enhver tid informere os om dette igennem de kanaler, der er angivet, eller du kan afmelde dig på linket i de markedsføringsmails, som du modtager på e-mail eller igennem procedurerne til dette formål.

 

Hvis dine anmodninger er grundløse eller overdrevne, særlig hvis de er af gentagen karakter, kan vi enten opkræve et beskedent beløb til at dække de administrative omkostninger, eller vi kan lade være med at behandle anmodningen.

 

For yderligere oplysninger om dine rettigheder, kan du kontakte os igennem de kanaler, der er angivet i afsnit 3 i denne Fortrolighedspolitik HVEM KAN DU KONTAKTE HOS EDEN ANGÅENDE BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER?

 

12. ÆNDRINGER

 

EDEN kan, fra tid til anden, ændre denne fortrolighedspolitik for at tilpasse den til de ændringer, som Webstedet kan undergå eller i forbindelse med behandling af dine personlige data, eller hvis loven kræver det. Sådanne opdateringer vil blive udgivet på Webstedet af EDEN, når de opstår.